
Znakomity Następca SNAKE 1.2
DriftAir to bezpieczne skrzydło dla dobrze wyszkolonych pilotów, którzy szukają aktywnej rekreacji lub umiarkowanego latania sportowego. DriftAir idealnie nadaje się do latania w wieloskrzydłowych formacjach, gdzie wymagane są dynamiczne manewry i efektowne przyspieszenia. Jest też solidnym narzędziem do pokonywania przestrzeni. Ze swą zwrotnością znakomicie sprawdzi się w konkurencjach slalomowych, czy zwykłym wirażowaniu dla przyjemności.
Startuje nienagannie, łagodnie i płynnie podnosząc się w górę. Nie zostaje w tyle nawet przy trymerach ustawionych w wolnym położeniu i w bezwietrznych warunkach. W locie jest stabilny, intuicyjnie sterowny, zwrotny i efektywnie nośny.
Samostateczność DirftAira jest nieznacznie zmienna w zależności od ustawienia trymerów, a speed systemu można bezpiecznie używać w całym zakresie pracy trymerów. Podczas przechodzenia przez noszenia lub turbulencje skrzydło tylko nieznacznie zmienia swe położenie nad głową pilota, i dzięki temu nie wymaga jego stałej ingerencji.
Niespotykanie szeroki wybór rozmiarów DriftAira – aż 7! – pozwoli każdemu pilotowi precyzyjnie dobrać zakres wagowy.

DriftAir koncepcyjnie wywodzi się z cenionego Snake 1.2, ale oprócz obrysu i wydłużenia w rozłożeniu, pozostałe rozwiązania konstrukcyjne są nowe, począwszy od profilu i zmianie sposobu jego modyfikacji, po konstrukcję taśm, na uchwytach sterowniczych kończąc. Efektem jest ewolucja na pograniczu rewolucji – ogromne możliwości tego segmentu konstrukcji wydają się w przypadku DriftAira optymalnie wykorzystane, przy zawsze priorytetowym dla nas zachowaniu dużego marginesu bezpieczeństwa.
DriftAir produkowany jest w całości w Europie, w naszej polskiej fabryce, dzięki czemu jesteśmy w stanie od początku do końca kontrolować jego skomplikowany proces produkcyjny, wykorzystujący między innymi technikę cięcia laserowego LT (Laser Technology).
Rozwiązania konstrukcyjne, technologie i inne funkcjonalności wymienione są poniżej w sekcji Technologie.
- Shark-nose (SN) na krawędzi natarcia zapewnia lepszą aerodynamikę tego fragmentu czaszy i wyższe ciśnienie wewnętrzne przy szerokim zakresie kątów natarcia (prędkości)
- Krawędź natarcia usztywniana jest syntetycznymi rdzeniami FET (Flexi Edge Technology), które w znaczący sposób poprawiają jakość startu oraz chronią przed deformacją podczas lotu z dużymi prędkościami.
- W konstrukcji zastosowaliśmy także inne efektywne metody rozkładu naprężeń czaszy, związane z najnowszymi technologiami szycia.
- Cztery rzędy linek łączą się w taśmach nośnych, które zostały wyposażone w kompaktowe, bardzo sprawnie działające mechanizmy takie jak trymery, speed, oraz system Power Attack (PA).
- System sterowniczy DriftAira to nasze dobrze znane i wydajne, autorskie sterowanie 2D, z nowym uchwytem sterowniczym TCT+ (Triple Comfort Toggle), który łączy w sobie cechy uchwytów TCT i TST (Tip Steering Toggle).
- Standardem w naszych taśmach jest możliwość wyboru jednego z trzech poziomów bloczków sterówek i możliwość dopasowania położenia magnesów mocujących uchwyty sterownicze. Dzięki tym udoskonaleniom obsługa sterowania jest bardzo intuicyjna.
- Do likwidacji skutków momentu skręcającego, który pojawia się w niektórych konfiguracjach napędu i skrzydła zastosowaliśmy sprawdzony w Warp-ie automatyczny system TEA (Torque Effect Adjuster). Działa on samoczynnie po założeniu linki na odpowiednią stronę w zależności od kierunku występowania momentu skręcającego w napędzie.
- Skrzydło ma olinowanie SL (Sheated Lines) – większość linek jest w oplocie, tylko nieliczne przy czaszy są bezoplotowe). Kolory zostały dobrane według standardów PMA.







DRA - dudek refleks Airfoli to stosowany w skrzydłach PPG w spełni samostateczny profil, opracowany na bazie wieloletnich badań i doświadczeń, w którym wyeliminowaliśmy typowe wady i ograniczenia tego typu profili.
CSG - Canopy Shape Guard doskonale usztywnia skrzydło na całej jego rozpiętości, praktycznie eliminując poprzeczną pracę czaszy.
LR - Laser Technology Laserowy Ploter tnący pozwala na sesyjne cięcie dużej liczby skomplikowanych w kształcie, wąskich elementów, optymalną ich orientację w stosunku do struktury tkaniny i najwyższą precyzję cięcia.
SN - Snark - Nose Wloty powietrza wykonane w technologii shark – nos to rozwiązanie polegające na zastosowaniu dla wklęsłego kształtów poprzedniej, wzmocnionej części profilu.
FET - Flexi Edge Technology Precyzyjny kształt krawędzi natarcia utrzymywany jest przez wzmocnienie z laminowanej tkaniny z dodatkowo wszytymi syntetycznymi rdzeniami, które usztywniają i wygładzają krawędź natarcia skrzydła, co ułatwia napełnienie i start, a także usztywnia całe skrzydło w locie.
MR - Mini - Rive Mini żebra są to dodatkowe krótkie żebra wszyte w krawędzi spływu pomiędzy żebrami głównymi. Ich zadaniem jest zmniejszenie baloningu (wybrzuszenia, deformacji) tej ważnej części profilu aerodynamicznego. Dzięki temu zmniejsza się szkodliwy opór indukowany za krawędzią spływu, co w efekcie poprawia opływ i zwiększa prędkość skrzydła.
ACS - Auto Cleaning Slots Szczeliny do samoczynnego czyszczenia wnętrza skrzydła.








TCT - Triple Comfort Toggles System ten umożliwia używanie uchwytów sterowniczych w zależności od upodobań – w konfiguracji sztywnej, półmiękkiej, bądź miękkiej (bez konieczności zakupu dodatkowej pary uchwytów i ich wymiany). Uchwyt jest wyposażony w krętlik i Easy Keeper. Dostępna wersja Standard (większa) i short (mniejsza, z krótszym obwodem pętli).
EK - Easy Keeper System mocowania sterówek do taśm nośnych, wykorzystujący silne Magnesy Neodymowe. Sprawia, że sterówki pewnie trzymają się taśmy, a odczepienie i mocowanie przebiega łatwo i płynnie. Stosowane w większości uchwytów (TCT, ACT, SCT). TR - Trimmers System trymerów pozwala na dodatkową regulację kąta natarcia skrzydła. Stosowany głównie w skrzydłach PPG. System posiada taśmy do zaciągania trymerów, które można wymieniać w razie potrzeby. Konieczność wymiany zachodzi po długim, bądź intensywnym używaniu trenerów, na skutek zniszczenia ich powierzchni przez ostre krawędzie klamer. SS - Speed System System linek i bloczków doszytych do odpowiednich taśmy, połączony z belką wiszącą pod uprzężą. Umożliwia płynnie regulowanie kąta natarcia w czasie lotu. 2D - Steering System System 2D jest zbliżony do klasycznego - pilot ma do dyspozycji wyłącznie dwie sterówki. Jeśli chodzi jednak o użytkowanie, różni się od niego dość istotnie. Dzięki rozdzieleniu głównego sterowania (jedna z dwóch linek nie przechodzi przez bloczek), doświadczony pilot może dostosować progresję zaciągania krawędzi spływu do własnych preferencji. ELR - Easy Launch Riser Rozdzielona taśma A, ułatwiająca start i zakładanie klap. TEA - Torque Effect Adjuster Rozwiązanie pozwalające na eliminację efektu znoszenia paralotni w kierunku obrotu śmigła. TEA można regulować, dopasowując do stopnia tego zjawiska w konkretnym przypadku. Proste w użyciu, pewne w działaniu i łatwe do wyłączenia. Stosujemy też TEA automatyczny: działa on samoczynnie po założeniu linki na odpowiednią stronę w zależności od kierunku występowania momentu skręcającego w napędzie. PA - Power Attack System PA (zwany także Paapa Kolara) łączy działanie speed systemu i trymerów. Jest przeznaczony tylko i wyłącznie dla zawodników świadomych jego działania i trudności z nim związanych. Ogólna zasada działania: wciśnięcie speeda odpuszcza trymery (odpuszczenie speedu zaciąga trymery).